بررسی تفاوتهای لوله استیل 304-201-316

بررسی تفاوتهای لوله استیل 304-201-316

بررسی تفاوتهای لوله استیل 304-201-316

نویسنده: روابط عمومی/دوشنبه, 21 بهمن,1398/دسته ها: لوله استیل

رتبه این مطلب:
بدون رتبه


استیل ۳۰۴ حاوی ۱۸% کروم و ۸% نیکل است و قابلیت فرم دهی و جوشکاری خوبی دارد و همچنین به دلیل مقدار قابل توجه کروم مقاومت خوردگی مناسبی نیز دارد.
از این استیل در بسیاری از موارد صنعتی، پزشکی و دکوراتیو استفاده می گردد و همزمان با تولید بیشتر این فولاد در دنیا موارد مصرف و جایگزینی آلیاژهای قدیمی با آن بیشتر می شود.بهترین گزینه برای مصارف دکوراتیو و ساختمانی به خصوص در محیط های باز استیل ۳۰۴ می باشد زیرا خاصیت ضدزنگ بودن و مقاومت به خوردگی را همزمان و در حد مطلوب دارا می باشد.

استیل ۲۰۱ حاوی ۱۶% تا ۱۸% کروم و ۳٫۵% تا حداکثر ۵٫۵% نیکل می باشد. کم شدن نیکل و جایگزینی آن با عناصری مانند منگنز و نیتروژن باعث می گردد نسبت به نوع ۳۰۴ ارزانتر باشد و همچنین سختی بیشتری داشته باشد.
توجه: در کارخانجاتی که این آلیاژ برای لوله های دکوراتیو استفاده می گردد به دلیل کمتر کردن هزینه، کروم و نیکل کمتری نیز دارد (۱۳% کروم و ۱% نیکل) که با نام TE201 و TE202 شناخته می شوند.
این استیل نیز مانند استیل ۳۰۴ زنگ نمی زند (برخلاف باور عمومی) زیرا حداقل کروم لازم برای ایجاد این خاصیت را دارد ولی به دلیل مقدار کمتر کروم مقاومت به خوردگی محیطی کمتری دارد و در مجاورت هوای آزاد و یا تماس زیاد با پوست بدن رنگ عوض می کند و کمی تیره می گردد لذا در موارد مصرف دکوراتیو از این استیل توصیه می شود برای داخل ساختمان و یا محیط های خشک و دور از دسترس استفاده شود.
برای محیط های مرطوب و یا در تماس دائم استفاده از استیل ۳۰۴ کارایی بیشتری دارد.

استیل ۳۱۶ دارای ۱۶% کروم ، ۱۰% نیکل و ۲% مولیبدن است . مولیبدن برای کمک به مقاومت در برابر خوردگی ناشی ا ز کلراید (مثل آب دریا ) به ۳۱۶ اضافه می شود .
در مطالب آتی هرکدام از این آلیاژها با جزییات بیشتر توضیح داده خواهد شد.
واحد تحقیق و توسعه هولدینگ آلیاژهای صنعتی
 

تعداد نمایش ها (803)/نظرات (0)

تگ ها:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر
دات نت نیوک فارسی