نکاتی درباره ورق استیل:

نکاتی درباره ورق استیل:

نکاتی درباره ورق استیل:

نویسنده: content/شنبه, 05 مهر,1399/دسته ها: ورق استیل

رتبه این مطلب:
بدون رتبه

آیا ورق های استیل استنلس قابل بازیافت هستند؟

ورق های استیل را می توان با قاطعیت گفت که قابل بازیافت هستند و می توان آن ها را به صورت ۱۰۰ درصد بازیافت کرد. می توان استیل های ضایعاتی را در کارگاه و کارخانه ها ذوب کرد و دوباره قالب گیری شود.  بیشتر استیل های موجود در جهان یعنی حدود ۶۵ تا ۸۰ درصد استنلس به روش بازیافت تولید می شود.

نام گذاری استیل های ۳۰۴ و ۳۱۶ و… توسط چه کسی انجام می شود؟

اولین بار در دنیا انجمن آهن و فولاد آمریکا ورق ها را دسته بندی کرد و در این تقسیم بندی برای استنلس استیل گروه و دسته هایی را ایجاد که مطابق با مشخصات فیزیکی و شیمیایی و خواص و شرایط تولید آن ها بود.

فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ چیست؟

استیل ۳۰۴ دارای ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل است ، اما استیل ۳۱۶  علاوه بر کروم و نیکل، مولیبدن نیز دارد. یعنی کروم ۱۶ درصد ، نیکل ۱۰ درصد و ۲ درصد مولیبدن دارد. مولیبدن مقاوم است و در برابر خوردگی تحمل بالایی دارد، به ویژه در برابر آب شور دریا.  به ۳۱۶ استیل ضد زنگ گرید دریایی هم می گویند و برای همین در صنایع کشتی سازی و دریایی از آن به وفور استفاده می کنند.

ورق استیل بگیر و نگیر

ویژگی های ورق استیل

این محصول براق ، صاف ، ضد زنگ و مقاوم به خوردگی است. این محصول به دو صورت رول و شیت در بازار عرضه می شود. می توان چند ویژگی مهم آن را به صورت زیر بیان کرد:

  • ورق استیل به صورت براق و مات در بازار وجود دارد.
  • ورق استیل نسوز است.
  • ورق استیل ضد اسید است.
  • ورق استیل روکش دار است.

تولیدکنندگان ورق استیل در ایران

این نوع محصول در کشور ما وارداتی است ما در کشور ورق استنلس استیل را تولید نمی کنیم. تولید کنندگان آن از دیگر کشورهاست. از معروف ترین تولیدکنندگان این محصول می توان آلمان ،  فرانسه ، اوکراین ، تایوان ، کره جنوبی ، چین ، ژاپن ، آفریقای جنوبی و آمریکا است. البته در گذشته این ورق ها از آمریکا ، ژاپن و آلمان وارد می شده که امروزه بیشتر از چین ، تایوان ، کره جنوبی و آفریقای جنوبی است و درصد چین بیش از همه کشورها است. اگر چه کیفیت تایوان و کره جنوبی مناسب و خوب برآورد شده است.

قیمت ورق استیل

قیمت گذاری برای این محصول به معیارهای مختلفی وابسته است و با توجه به شرایط اقتصادی و بالا پایین شدن نرخ ارز نوسانات آن نیز متفاوت است. اگر قیمت ورق استیل ۳۰۴، استیل ۳۱۶ ، استنلس و… با ضخامت های مختلف از جمله ۳، ۲ میلی متر و…  بخواهید، از صفحه قیمت ورق استیل مشاهده نموده و سپس جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تعداد نمایش ها (671)/نظرات (0)

تگ ها:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر
دات نت نیوک فارسی