ورق استیل 310

ورق استیل 310

ورق استیل 310

نویسنده: روابط عمومی/دوشنبه, 16 تیر,1399/دسته ها: ورق استیل

رتبه این مطلب:
بدون رتبه

استیل ۳۱۰ استاندارد دین آلمان ۱٫۴۸۴۱ که به دلیل وجود درصد بالای نیکل و کروم در ساختار عنصر تشکیل دهنده ، این آلیاژ مقاومت مناسبی در برابر خوردگی های دمای بالا از جمله اکسیداسیون ، کربونیزه شدن ، سولفیداسیون تا دمای ۱۲۵۰ درجه سانتی گراد را دارد و اصطلاحا به این آلیاژ ، استیل نسوز می گویند. 


استیل ۳۱۰ در محیط های با دمای بالا که درصد کربن موجود در آن بسیار بالا میشود و همچنین در محیط هایی با شوک حرارتی و سیکل های دمایی متناوب، مناسب نمی باشد که در این موارد سوپر آلیاژ های پایه نیکل مورد استفاده قرار می گیرد.


آلیاژ استیل ۳۱۰ به دلیل کاربرد کرایوژنیک و مقاومت حرارتی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال در صنایع نفت و گاز پتروشیمی به عنوان فلز پالایشگاه های نفت و گاز ، تیوب هنگر پالایشگاه ها و بویلرها ، سازه های کرایوژنیک و… در صنایع متالوژی و عملیات حرارتی به عنوان لوله های تابشی ، پوشش های آنیل و… و همچنین در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.


استیل ۳۱۰s با استاندارد دین آلمان ۱٫۴۸۴۵ ورژن کم کربن نسبت به آلیاژ ۳۱۰ می باشد . قیمت ورق گالوانیزه  به دلیل وجود درصد کربن پایین تر در آلیاژ ۳۱۰s  موجب سهولت اعمال فرآیند های تولید از جمله فرم دهی ، جوشکاری و ماشین کاری روی آن میشود . این آلیاژ در عملیات فوق سرد (کرایوژنیک ) گزینه مناسبی می باشد و چقرمگی خود را در دمای فوق سرد حفظ می کند و در این شرایط نفوذپذیری پایینی خواهد داشت . 


آلیاژ ۳۱۰s  تا دمای ۹۵۰ درجه سانتی گراد مقاومت حرارتی دارد.



تعداد نمایش ها (698)/نظرات (0)

تگ ها:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر
دات نت نیوک فارسی