چگونه لوله های استیل شناخته می شوند

چگونه لوله های استیل شناخته می شوند

چگونه لوله های استیل شناخته می شوند

نویسنده: روابط عمومی/چهارشنبه, 20 فروردین,1399/دسته ها: لوله استیل

رتبه این مطلب:
5.0
 
لوله استیل
در خصوص چگونگی مشخص کردن لوله های استیل و مشخصات دقیق لوله بر اساس این مشخصات ممکن است پیچیدگی هایی وجود داشته باشد. موسسه ASTM یا انجمن آمریکایی برای آزمایش و مواد به همراه ASME یا انجمن آمریکایی مهندسان مکانیک و API  یا موسسه نفت آمریکا بعنوان سازمان های ارجاعی و مورد تائید  برای مشخصات لوله ها می باشند. این ویژگی ها را می توان به 3 گروه اصلی تقسیم کرد:

1. اندازه لوله استیل 

اندازه لوله به عنوان “اندازه نامی لوله  ” یا NPS شناسایی می شود. ریشه شماره های NPS برای لوله های کوچک تر با منشا آن برای لوله های با قطر بزرگ تر متفاوت است. اما تمام لوله های با یک شماره NPS مخصوص دارای همان قطر خارجی یا بیرونی اند. قطر داخلی بسته به ضخامت دیواره فلز متفاوت خواهد بود. این به این دلیل است که بدون توجه به ضخامت دیواره ، supports ساختاری یکسانی می تواند برای تمام لوله های با یک شماره NPS خاص مورد استفاده قرار گیرد.

2. Schedules

Schedules لوله استیل ، شیوه ای برای توصیف ضخامت دیواره لوله است. این یک پارامتر ضروری است چون مستقیما به استحکام لوله و پایداری برای کاربردهای خاص مرتبط است. Schedule لوله یک عدد بدون بعد است و بر اساس فرمول طراحی برای ضخامت دیواره ، فشار مشخص طراحی و تنش مجاز ، محاسبه می شود. هنگامی که عدد schedule افزایش می یابد ، ضخامت دیواره لوله افزایش می یابد. بنابراین عدد Schedule لوله ، قطر داخلی را تعریف می کند.

3. وزن لوله  

وزن لوله می تواند بر اساس NPS که قطر بیرونی را تعریف می کند و Schedule که ضخامت دیواره را مشخص می کند ، محاسبه شود.


 

تعداد نمایش ها (1697)/نظرات (0)

تگ ها:

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر
دات نت نیوک فارسی