قیمت لوله استیل صنعتی304

قیمت لوله استیل صنعتی304

نویسنده: content/چهارشنبه, 26 شهریور,1399/دسته ها: لوله استیل

رتبه این مطلب:
بدون رتبه

قیمت لوله استیل صنعتی

لوله استیل صنعتی یکی از انواع پرکاربرد لوله استیل است. این محصول معمولا در نوع بدون درز تولید می‌شود به همین دلیل قیمت لوله استیل صنعتی بیشتر از انواع بدون درز لوله استیل است. این محصول را می‌توان بر اساس گرید آلیاژی آن نیز تقسیم بندی کرد. بر این اساس لوله استیل صنعتی را می‌توان به دو گروه آلیاژی پرکاربرد 304 و 316 تقسیم نمود. محصولات استیل از خانواده آلیاژهای زنگ نزن فولادی ساخته می‌شوند و با نام استنلس استیل یا به شکل مختصر با نام استیل در بازار شناخته می‌‌شوند. ویژگی اصلی خانواده این محصولات، مقاومت بالای آن‌ها در برابر خوردگی، زنگ زدگی و اکسیداسیون است.

نحوه تولید لوله استیل صنعتی

همانطور که گفته شد این محصول با توجه به کاربردهای صنعتی و بعضا حساسی که دارد به شکل لوله بدون درز تولید می‌شود. لوله های بدون درز به دلیل نحوه تولید و عدم وجود درز جوش استحکام مکانیکی بالاتری دارند. جهت تولید این محصولات از شمش فولادی با آلیاژ مشخص استفاده می‌شود. به همین دلیل قیمت لوله استیل صنعتی به نوعی به قیمت شمش فولادی استیل وابسته است.

در ابتدا فرآیند پیش گرم روی این شمش ها انجام می‌گیرد تا شکل پذیری آن ها افزایش پیدا کند. فرآیند پیش گرم باید در اتمسفر کنترل شده با گاز خنثی صورت بگیرد تا خواص سطحی استیل دچار نقص نشود. شمش فولادی عموما مقطع چهارگوش دارد به همین دلیل در ابتدای خط تولید به کمک غلتک‌های پر فشار نورد مقطع آن به صورت گرد ایجاد می‌شود.

پس از ایجاد این مقطع گرد باید یک سوراخ در مرکز آن ایجاد شود. این حفره ایجاد شده مقدمه‌ای برای تولید یک لوله بدون درز از جنس استیل یا فولاد زنگ نزن است. مقطع تو خالی در حالی که همچنان دمای بالا و قابلیت شکل پذیری بالایی دارد به صورت افقی روی غلتک‌های نورد قرار می‌گیرد تا ضخامت، قطر خارجی، قطر داخلی و طول آن تنظیم شود. این غلتک‌های پر فشار فولادی با چرخش دائم و اعمال فشاری که دارند ضخامت گوشت لوله استیل را کاهش می‌دهند. همزمان طول آن نیز افزوده می‌شود. این فرآیند تا رسیدن به ابعاد مورد نظر ادامه پیدا می‌کند. به این ترتیب لوله استیل صنعتی تولید می‌شود.

این موضوع که کیفیت نهایی محصول از لحاظ سطحی به شکلی است و دقت ابعادی در طول لوله چه مقدار خطا دارد نیز مانند عوامل بحث شده روی قیمت لوله استیل صنعتی اثر گذار است.

گریدهای آلیاژی و اثر آن بر قیمت لوله استیل صنعتی

همانطور که پیش از این هم به آن اشاره شد این موضوع که گرید آلیاژی لوله استیل چه باشد بر قیمت لوله استیل صنعتی اثر گذار است. در این بخش به بررسی انواع پر کاربرد این آلیاژها و کاربرد هر یک از آن ها می‌پردازیم:

لوله استیل صنعتی 304

استیل 304 را می‌توان یکی از پر مصرف‌ترین انواع استیل دانست. نام قدیمی این آلیاژ به دلیل ترکیب شیمیایی آن استیل 18/8 است. دو عنصر آلیاژی اصلی گریدهای آلیاژی زنگ نزن نیکل و کروم است. استیل 304 به دلیل دارا بودن تقریبا 8 درصد نیکل و 18 درصد کروم به این نام شناخته می‌شود. همچنین در استاندارد DIN آلمان این آلیاژ با کد 1.4301 شناخته می‌شود. به دلیل متفاوت بودن خواص قیمت لوله استیل صنعتی 304 متفاوت از سایر گریدهای آلیاژی است.

آلیاژ 304 در رده آلیاژهای آستنیتی قرار می‌گیرد. فاز آستنیت این آلیاژ در دمای محیط پایدار است به همین دلیل خاصیت مغناطیسی ندارد و آهنربا را جذب خود نمی‌کند. این گرید انعطاف پذیری بالایی دارد به همین دلیل برای ساخت لوله هایی که در کاربردشان نیاز به خمش دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گرید 304L که نوع کم کربن این آلیاژ هست هم تولید می‌شود. جوش پذیری این گرید افزایش پیدا کرده است و لوله استیل صنعتی با گرید 304L قابلیت جوشکاری مناسبی دارند.

قابلیت مقاومت به خوردگی این آلیاژ مناسب است و در اکثر محیط‌های خورنده دچار خوردگی نمی‌شود. ضعف اصلی آن در محیط‌های خورنده با یون کلر است. همچنین در دمای 60 درجه یا بیشتر از آن هم لوله های از این جنس می‌توانند دچار خوردگی تنشی شوند. به طور کلی لوله استیل صنعتی 304 برای مصارف عمومی مقاوم به خوردگی بهترین انتخاب است.

لوله استیل صنعتی 316

این گرید آلیاژی را می‌توان به نحوی، اصلاح شده‌ی گرید استیل 304 دانست. ضعف آلیاژ استیل 304 در محیط‌های حاوی کلرید مثل آب شور دریا باعث شد تا آلیاژ استیل 316 طراحی شود. این آلیاژ علاوه بر مقادیر نیکل و کروم مقادیری از عنصر مولیبدن هم در ساختار خود دارد. عنصر مولیبدن قابلیت مقاومت در برابر آب شور دریا را به لوله استیل صنعتی اضافه می‌کند.

این نوع آلیاژ نیز در زمره استیل نگیر قرار می‌گیرد. مشابه نوع 304 در این گرید نیز فاز آستنیت پایدار است و به همین دلیل قابلیت مغناطیسی ندارد. برای بهبود قابلیت جوش پذیری این نوع استیل هم در گرید کم کربن تولید می‌شود و با 316L نشان داده می شود. حضور بالای کربن حین جوشکاری در آلیاژ های استیل باعث مارتنزیتی شدن محل جوشکاری پس از انجماد می شود. مارتنزیتی شدن فولاد به معنای سخت و شکننده شدن آن است و این ویژگی برای درز جوش مضر است. به همین دلیل کم کردن کربن زمینه یکی از راه‌های ایجاد قابلیت جوشکاری در استیل است. برای آشنایی بیشتر با انواع عملیات حرارتی و فازهای پایدار فولاد در دماهای مختلف به لینک مشخص شده مراجعه کنید.

قیمت لوله استیل صنعتی 316 به دلیل خواص مقاوم به خوردگی بهتر معمولا کمی بیشتر از لوله استیل 304 است. از این محصول برای لوله کشی بخش‌هایی که یک سیال خورنده در درون یا یک محیط خورنده در بیرون محیط لوله قرار دارد استفاده می‌شود. از جمله این کاربردها می‌توان به لوله کشی پالایشگاه ها و تاسیسات نفتی، لوله کشی آب شیرین‌کن ها و سایر کاربردهای از این دست استفاده می‌شود. برای آگاهی از قیمت لوله استیل صنعتی 316 با مشاوران آیرومارت تماس حاصل کنید.

 جدول وزن لوله استیل صنعتی

جدول وزن این محصول مشابه جدول وزن ارائه شده برای لوله مانیسمان است. این لوله در رده‌های ضخامتی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما پرکاربردترین آن ها رده های 10 40 80 160 XXS هستند. در جدول زیر وزن لوله استیل صنعتی به ازای هر متر را برای رده‌های مختلف مشاهده می‌کنید:

جدول وزن لوله استیل صنعتی
جدول وزن لوله استیل صنعتی
دانلود اکسل جدول وزنی لوله استیل صنعتی

دانلود PDF جدول وزنی لوله استیل صنعتی

لوله استیل معمولا با برندهای چینی و تایوانی در کشور یافت می‌شود. این لوله ها در سایزهای مختلف در حالت شاخه های 6 متری تولید و راهی بازار می‌شوند. برای مشاهده قیمت لوله استیل صنعتی در انواع مختلف به جدول های زیر مراجعه کنید و از مشاورین ما برای خرید این محصول کمک بگیرید.

لوله استیل صنعتی 304 - رده 10

لوله استیل صنعتی 304 - رده 40

تعداد نمایش ها (1563)/نظرات (0)

تگ ها:

1 نظر در مطلب "قیمت لوله استیل صنعتی304"

ahanresan

1400/11/05 08:14 ق.ظ

عالی بود

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

دات نت نیوک فارسی